"Sesungguhnya di dalam hati itu ada 1 kekosongan yang tidak akan terhapus melainkan kekosongan itu diisi dengan ALLAH. Dan di dalamnya ada 1 kesedihan yang tidak dapat dihapuskan melainkan dengan kegembiraan mengenali ALLAH dan taat kepadaNya" - Ibnu Qayyim Al-Jauziyah.

Saturday, October 2, 2010

tak terkata!

Terketar-ketar…

Bagai luluh diri ini…

Khabar itu meninggalkan rasa yang membengkak kesakitan di jiwa.


Wahai anak,

Aku melihat kau generasi muda hari ini terlalu terbawa dengan rasa nafsu..adanya nafsu untuk dikawal bukan dipenuhi segala mintanya.

Aku tak minta kau peduli pada perasaan insan lain jika memang kau bukan berperikemanusiaan.


Wahai kamu yg bergelar anak,

Aku terlalu sakit mendengar khabar yang hanya merundung kecewa dihati ini..

Bukan kerana aku peduli padamu tetapi seguris luka yang tercoret sudah cukup untuk membuat bencana kepada dunia hingga kau akui kemudaratan diakhirnya.


Cukuplah,hentikan!

Andai keterlanjuran telah berpaut, sedar-sedarlah dunia ini masih berputar!

Buktikan keinsafanmu..selagi nafas masih berhembus, pintu taubat belum tutup, mohonlah dengan sepenuh hati agar taubatmu diterima Ilahi.


Kata-kataku ini bukan aku membencimu sedang aku tak pernah berhenti berharap pintu hatimu akan terbuka & doaku moga kau dilimpahi taufik hidayahNya.


[buat aku,kau dan kita yang bergelar anak]


Rasa ini aku lontarkan saat aku pedih mendengar…mendengar kisah yang terlalu perit untuk diperkatakan. Saat aku tahu, aku merasai bagaimana remuknya hati dia dan dia, ibu yang mengkandungkanmu dan si ayah yang selalu ingin memberi yang terbaik buatmu. Tidak, aku tak bermakna membencimu tetapi air mataku ini tidak dapat dibendung menangisi bahawasanya sekali lagi keturunan iblis telah berjaya menyantuni nafsu keturunan adam.


Buat ingatan untuk aku menjadikan setiap ketentuan itu pedoman, iktibar buat diri yang sering kealpaan bahawa kaki ini perlu semakin pantas berlari, gerak perlu terus diatur rapi..biar sukar ditelan namun menjadi penambah kekuatan untuk aku terus memberi kesedaran, menyebarkan kebenaran..!


***

Menangislah di Bahuku

Album : Dunia Yang Lebih Indah
Munsyid : Firdaus
http://liriknasyid.com


kau datang padaku seperti biasa
ku sambut bahagia dengan tangan terbuka
kau balas dengan senyuman seadanya
ku tahu ada sesuatu yang berbeza

kau hanya diam seribu bahasa
hanya di matamu yang cuba berbicara
bahwa saat ini hatimu terluka
kau tahu ku ada di sini untukmu

mencuba tak berkedip
menahan tegar di hujung mata
hingga kau pun tak kuasa
berderailah airmata
dalam pelukku kau curahkan semua

menangislah...
kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
lalu untuk apa airmata telah dicipta
bukan hanya bahagia yang ada di dunia
menangislah...
di bahuku kau berikanku kepercayaan
bahwa laramu adalah haru biruku
kerna ku adalah sahabatmu

menangislah...(dibahuku ku disini untukmu)
menangislah...(dibahuku kerna ku sahabatmu)

No comments:

Post a Comment