"Sesungguhnya di dalam hati itu ada 1 kekosongan yang tidak akan terhapus melainkan kekosongan itu diisi dengan ALLAH. Dan di dalamnya ada 1 kesedihan yang tidak dapat dihapuskan melainkan dengan kegembiraan mengenali ALLAH dan taat kepadaNya" - Ibnu Qayyim Al-Jauziyah.

Monday, June 21, 2010

Andai Malam Kembali

Aku telah menemui siang yang terbentang untukku namun malam yang kelam menahan agar aku terus di situ..akan kulari kepada siang yang cerah itu kerana malam hanya membawa resah di lubuk hatiku…


Saat siang tersenyum kepadaku

Aku masih dipersimpangan fajar bagai mencari sesuatu

Sedang malam harus ku lepaskan pergi

Kerana malam telah menjadi semalam yang takkan berganti


Namun malam tetap akan kembali

Membawa wajah yang berbeza

Bersama kisah yang baru


Andai malam hadir lagi

Aku berjanji kepada Tuhan

Aku akan tetap di sini

Teguh berdiri

Membawa seribu satu impian

Kerana ku impikan

Malam-malamku ini

Dipenuhi sedar dan pengertian


Agar nanti….

Akan dapat kuserah diri dan jiwa

Pada Rabb yang hakiki

Kerana nafas ini

Kuabadikan semata keranaNya

Dalam langkahku mencari redhaMu ya Ilahi

No comments:

Post a Comment