"Sesungguhnya di dalam hati itu ada 1 kekosongan yang tidak akan terhapus melainkan kekosongan itu diisi dengan ALLAH. Dan di dalamnya ada 1 kesedihan yang tidak dapat dihapuskan melainkan dengan kegembiraan mengenali ALLAH dan taat kepadaNya" - Ibnu Qayyim Al-Jauziyah.

Monday, June 21, 2010

Ku Damba Hanya PadaMu

Ya Allah,

Sesungguhnya aku bukan takut kesunyian ini

Kerana aku pasti dinding kesunyian itu pasti tembus jua

Pada saat dan masa yang telah Kau tetapkan


Yang aku gentarkanlah adalah

Aku diuji pada cinta yang bukan selayaknya untuk aku

Aku tidak mahu pada fitnah cinta dunia

Tidak pada cinta yang melalaikan

Tidak pada cinta yang tidak halal

Yang hanya mengundang murkaMu


Ku akui wahai pemilik hakiki cintaku

Aku tidak benar-benar menjaga hati ini

Sehingga bisa saja perasaanku diusik

Hanyut dalam buaian nafsu dan syaitan durjana

Ku akui ketidaktulusan itu

Sedang aku amat malu ya Allah

Malu kepadaMu kerana tidak menjaga hati ini


Ya Allah,

Bawalah hatiku ini pergi

Daripada dibuai rasa resah gelisah

Agar aku dapat menikmati cintaMu yang tulus buatku

Tinggikanlah ketaqwaanku kepadaMu

Ku sedar memang payah

Tapi aku mohon kudrat dan kekuatanMu

Untuk terus membimbimgku

Dan hembuskanlah nafas keimanan yang teguh

Merasai kesucian dalam mendamba cinta Ilahi

No comments:

Post a Comment