"Sesungguhnya di dalam hati itu ada 1 kekosongan yang tidak akan terhapus melainkan kekosongan itu diisi dengan ALLAH. Dan di dalamnya ada 1 kesedihan yang tidak dapat dihapuskan melainkan dengan kegembiraan mengenali ALLAH dan taat kepadaNya" - Ibnu Qayyim Al-Jauziyah.

Tuesday, July 13, 2010

Di Persimpangan Ini

Dalam perjalanan ini

akan pasti saatnya menuntut pengorbanan

yang apabila kita berkorban

kita bersedia untuk melepaskan apa yang ada

di sisi kita


Tapi apabila saatnya tiba

kita harus memutuskan sesuatu

pilihan yang perlu dibuat

perit untuk melepaskan apa yang manis

kemanisan yang pernah dirasai suatu detik dahulu


Dan apabila pilihan itu telah di buat

bukan bermakna meninggalkan

kerana pasti aku telah serahkan kepada penentu terbaik

kepada Rabb yang lebih tahu


Aku tidak ingin terputus di jalan ini

bahkan tidak pula aku ingin lari

sedang yang aku pilih

menuntut satu perjuangan

tanggungjawab yan besar menanti


Telah kunilai apa yang terbaik

telah kuserahkan kebuntuan ini

dalam doa dan rayuku pada Ilahi

agar nanti redha mengiringi

Ya Allah telah Kau tetapkan aku di sini

Moga aku tetap di sini

Tulus dalam perjuangan meraih cintaMu yang abadi

No comments:

Post a Comment