"Sesungguhnya di dalam hati itu ada 1 kekosongan yang tidak akan terhapus melainkan kekosongan itu diisi dengan ALLAH. Dan di dalamnya ada 1 kesedihan yang tidak dapat dihapuskan melainkan dengan kegembiraan mengenali ALLAH dan taat kepadaNya" - Ibnu Qayyim Al-Jauziyah.

Thursday, July 29, 2010

Semoga Allah Membimbing Mereka

Dalam pemerhatianku,

Setelah aku melihat dunia ini dari 1 sudut yang berbeza

Aku melihat kepincangan di situ

Aku melihat kecelaruan


Aku memperoleh pengalaman

Jika sebelum ini aku melihat permasalahan generasi masa kini

Hanya di layar televisyen

Laporan di muka akhbar

Sekarang ini aku berhadapan dengan realiti


Untuk aku yang kini semakin belajar memahami

Belajar melihat, memerhati dan menerima

Belajar untuk menjadi hambaNya yang lebih bersyukur

Belajar untuk terus menabur budi

Menyatakan kepedulian

Menitipkan kesedaran menggerakkan kekuatan


Buat mereka…


Ya, di dunia ini dirimu masih ada yang sayang!

Ada insan yang ingin memimpin tanganmu

Menyemai kasih menabur sayang


Wahai diri

Jangan pula kau melupai

Sedih menyendiri menyesali takdir

Tetap teguhlah bertapak

Berilah peluang berilah ruang

Untuk dirimu sendiri

Yang penting sekali jangan lupa pada Ilahi!

No comments:

Post a Comment